Koppelingsdrukplaat van LuK
Kracht en precisie in compacte vorm
Productbeschrijving:
De koppelingsdrukplaat, die samen met het vliegwiel en de koppelingsplaat een wrijvingssysteem vormt, is via de boutverbinding van de behuizing op het vliegwiel bevestigd. De functie van de koppelingsdrukplaat is het krachtverloop van de motor naar de transmissie te onderbreken en weer tot stand te brengen met behulp van het ontkoppelingssysteem.
De koppelingsdrukplaat bestaat uit de volgende componenten: koppelingshuis, drukplaat, diafragmaveer en tangentiaalbladveer.
De kracht van de diafragmaveer oefent in gekoppelde toestand druk uit op de drukplaat en wordt met haar wrijvingsoppervlak tegen de koppelingsplaat gedrukt. Deze staat in verbinding met het wrijvingsoppervlak van het vliegwiel. Bij het ontkoppelen wordt de diafragmaveer zo vervormd dat de tangentiaalbladveren in staat zijn om de drukplaat te scheiden van de koppelingsplaat.
Voordelen:
- Lichtgewicht
- Lange levensduur
- 100% beproefde kwaliteit
- Geringere bouwhoogte
- Geringe ontkoppelingskrachten
- Geschikt voor hoge toerentallen
Terug naar overzicht
Bel ons
Schaeffler REPXPERT Service Center
Ma t/m vr van 8.00 - 17.00 uur
00800 1 753 3333*
*gratis vanuit het vaste net
Schaeffler REPXPERT Service Center
U heeft een vraag of heeft hulp nodig?Bel ons
Schaeffler REPXPERT Service Center
Ma t/m vr van 8.00 - 17.00 uur
00800 1 753 3333*
*gratis vanuit het vaste net